Před měsícem se fanouškovská komunita kultovní online hry World of Warcraft (WoW) od amerického herního studia Blizzard Entertainment po celém světě dočkala nového oficiálního 3D traileru k nejslavnějšímu rozšíření hry World of Warcraft Classic. Autorem videa s názvem Journey Trailer je český tvůrce Radim Zeifart, známý pod přezdívkou Hurricane, který je jedním z členů týmu pražské kreativní produkce NICE!.
V produkci má Zeifart na starosti reklamní vizuální efekty (VFX), 3D animace a CGI a ve volném čase se již řadu let jako fanoušek WoW zabývá právě tvorbou (donedávna pouze neoficiálních) 3D trailerů pro tuto hru.
Mladého českého 3D grafika a animátora, jehož neoficiální upoutávky pro WoW se kvalitou mohou směle měřit s produkcí samotného Blizzardu, oslovilo letos na jaře s nabídkou spolupráce na vytvoření oficiální upoutávky pro rozšíření Wrath of the Lich King Classic přímo studio Blizzard Entertainment. Zájem o spolupráci ze strany marketingového oddělení Blizzardu Radima Zeifarta pochopitelně velmi potěšil a byl vlastně i docela logický, protože některá z Radimových předchozích videí mají dokonce více zhlédnutí než ta oficiální. Např. trailer Naxxramas Trailer 2017 má k dnešnímu dni na kontě již přes 4 mil. zhlédnutí, video Black Temple Trailer 2020 pak téměř 3 miliony.
Jedna z top her
„World of Warcraft je jedna z nejúspěšnějších online her na světě a i já jsem kdysi propadl jejímu kouzlu. Po letech hraní jsem začal experimentovat s různými programy, které umožňovaly extrahovat 3D modely přímo ze hry a používat je na tvorbu videí. Od té chvíle uplynulo 13 let. Za tu dobu jsem vytvořil mnoho vlastních trailerů, postupně zlepšoval své metody a učil se novým věcem,” říká Radim Zeifart.
Ohlas po celém světě
Práce započaly ve studiu NICE! už v dubnu, a to scénářem a prvními vizuály. Celá výroba videa potom trvala 5 měsíců. Časově nejnáročnější byla přestavba celých částí mapy a světa Northendu ve větších detailech než ve hře samotné. Velké množství detailních modelů bylo nutné od základu předělat a přetexturovat stovky herních prostředků, aby se přiblížily dnešním vizuálním standardům.
„Poté, co jsme přímo ze hry vyexportovali velké množství grafických assetů, jako animované postavy, monstra, světy, kusy terénu, budovy i zvuky všemožných kouzel, se z celého procesu stala jedna velká stavebnice lega. Každý záběr jsme potom stavěli ve 3D editoru Cinema 4D. U jednotlivých elementů jsme vylepšili textury a znásobili množství polygonů, aby grafika původně z roku 2004 dosáhla současných standardů 3D vizualizací. Poté, co jsme záběry sestavili a rozanimovali, jsme mohli začít renderovat v programu Octane Render na 6 grafických kartách RTX 3080. Zároveň jsme přidali vizuální efekty a na závěr trailer dobarvili,” přibližuje Zeifart postup tvorby videa.
Zeifartův nejnovější počin se v početné herní komunitě po celém světě stal opět velkou fanouškovskou událostí a těší se značné oblibě. Je zřejmé, že trailer čekají podobné, ne-li ještě lepší výsledky než předchozí videa. Radimovi se totiž opět podařilo vytvořit unikátní video, které se v kvalitě blíží videím od samotné společnosti Blizzard Entertainment a jejího profesionálního týmu s milionovými rozpočty.
Zdroj: NICE!