9.6 C
Prague
Čtvrtek, 25 dubna 2024, 8:04
- Reklama -
DomůOsobnostiMarta Jandová, Hynek Čermák, Vladimír Polívka i Vít Klusák se staví za...

Marta Jandová, Hynek Čermák, Vladimír Polívka i Vít Klusák se staví za rychlokuřata

Obránci zvířat spustili v pondělí kampaň s názvem Rychlokuřata, která upozorňuje na utrpení kuřat chovaných pro maso na českých farmách. Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat a již od pondělí se ke kampani připojuje řada známých osobností a influencerů. Na svých sociálních sítích zveřejnili videa na podporu kampaně třeba zpěvačka Marta Jandová, herci Hynek Čermák, Vladimír Polívka, Václav Neužil, herečky Jana Plodková, Olga Plojhar, Michaela Tomešová, Veronika Čermák Macková a influencerka Martina Třešňáková. Režisér Vít Klusák zase napsal výzvu na sociální sítě obchodního řetězce Lidl, zajímá se v ní o to, jestli plánuje řetězec skoncovat s prodejem rychlokuřat.

Záběry zveřejněné Obránci zvířat ukázaly kuřata v hrůzných podmínkách. V halách se mačkají tělo na tělo, jsou opelichaná, často mají zlomené nohy a válí se na špinavé a nasáklé podestýlce. Tyto obrázky nenechaly chladnými ani celebrity, které na svých sociálních sítích zveřejňují videa s apelem na své sledující, aby se také postavili za kuřata.

Rychlokuře není kuře, co rychle běhá, je to kuře, které je tak geneticky modifikované, že se jeho tělo za pět týdnů dostane do obrovských rozměrů a není schopné normálního života. Když jsem se dozvěděla, že se toto děje každý den a v obrovském množství u nás v České republice, neváhala jsem ani chvíli, a za kuřata se postavila,“ vysvětluje herečka Jana Plodková svůj důvod, proč se zapojila do kampaně.

Herci Hynek Čermák s Vladimírem Polívkou natočili společné video, ve kterém Hynek Čermák píše na webu www.rychlokurata.cz obchodním řetězcům a vyzývá je, aby odstoupily od prodeje masa z rychle rostoucích plemen kuřat. „Jejich životní podmínky jsou absolutně nulový, podívej se. To přece není možný!“ komentuje chov rychlokuřat Čermák.

Klusák se pustil do Lidlu

Vít Klusák se do toho opřel a ze svého profilu na sociální síti Facebook napsal dotaz na profil Lidlu. „Jste můj oblíbený supermarket a rád u vás nakupuji. Nedávno jsem se však seznámil s problematikou rychlokuřat a zaslechl, že tato kuřata běžně nabízíte. Určitě nechci ze svých peněz něco takového podporovat. Plánujete výhledově nahrazovat rychlokuřata za kuřata, co rostou o něco pomaleji, díky čemuž netrpí tolika zdravotními problémy?“ píše Klusák ve svém dotazu.

Máme ohlasy od tisíců lidí, že jim na kuřatech skutečně záleží, nechali se slavnými osobnostmi inspirovat k činům a píší do obchodních řetězců. Nechtějí totiž ze svých peněženek podporovat utrpení zvířat. Teď je odpovědnost na obchodních řetězcích, aby na výzvu svých zákazníků reagovaly,“ komentuje situaci koordinátor kampaně Rychlokuřata Radim Trojan z OBRAZu.

PODOBNÉ ČLÁNKY

NEJČTENĚJŠÍ

- Reklama -
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů