14.7 C
Prague
Sobota, 2 července 2022, 1:07
- Reklama -
DomůZajímavostiBankovní identita: Ušetří vám spoustu času, mnoho cest, ale i nervy

Bankovní identita: Ušetří vám spoustu času, mnoho cest, ale i nervy

„Běhání“ po úřadech nikdy nebylo jednodušší. Potřebujete si něco vyřídit na finančním úřadu, chcete požádat o sociální dávku, přihlásit se na Úřad práce, založit si datovou schránku či zjistit počet „černých“ bodů za přestupky v autě? Díky bankovní identitě můžete komunikovat s úřady bez nutnosti je fyzicky navštívit a strávit tak spoustu času při čekání, než na světelné tabuli zabliká vaše pořadové číslo.

Internetové bankovnictví má více jak 5,5 milionů z nás. Abychom se ke svým účtům v bance mohli vůbec dostat, provádět platby, měnit limity nebo si sjednávat další produkty, potřebujeme se nejprve nějak přihlásit. A právě stejné údaje jako ty do banky nám pak poslouží i pro přístup k on-line službám státu přes Portál občana. Celý princip funguje na již jednou ověřené identitě, kterou banka provedla v okamžiku, kdy vám váš poradce zřizoval internetové bankovnictví. Bankovní identitu si ale musíte před jejím prvním použitím pro komunikaci s třetím subjektem aktivovat.

V žádném případě banka data nikomu neposkytuje ani neprodává.

Bankovní identita je vlastně takovým digitálním občanským průkazem, který vám dokáže výrazně usnadnit život. Najednou pro vás přestanou existovat nějaké oficiální úřední hodiny, ve kterých je nutné se na úřad dostavit. Od počítače si vše vyřídíte klidně i o půlnoci. Vše je navíc naprosto bezpečné, a tak se nemusíte bát zneužití svých údajů. Zabezpečení je stejně důsledné jako to, které chrání vaše peníze v bance. Pro přihlášení ke službám úřadů nebo firem se identita ověřuje stejně, jako když se přihlašujete do internetového nebo mobilního bankovnictví. V žádném případě banka data nikomu neposkytuje ani neprodává,“ vysvětluje Jan Labant, manažer týmu digitálního onboardingu Moneta Money Bank.

Jedno „heslo“ pro všechno

A že zas tak často se státními úřady nekomunikujete? Bankovní identita vám do budoucna usnadní kontakt i se soukromými firmami, zdravotními pojišťovnami, ale třeba i nemocnicemi. Díky této elektronické identifikační metodě budete brzy moct zapomenout na všechna ostatní hesla a přihlašovací jména do nejrůznějších e-shopů, kde pravidelně nakupujete a máte tam účet, případně i do klientských firemních zón – například pro komunikaci s vaším mobilním operátorem či distributorem elektřiny.

„Troufám si říct, že jde o malou revoluci, na kterou jsme však byli dlouho připraveni. Máme nyní obrovský potenciál zprostředkovat našim klientům co nejširší spektrum smysluplných služeb,“ doplňuje Jan Labant s tím, že banka nemá v žádném případě informaci, jaké služby s bankovní identitou klient využívá. „Můžeme pouze ověřit identitu klienta, nebo zjistit, zda jsou jeho údaje v bance aktuální,“ uzavírá Jan Labant.

Služby neustále přibývají

Na Portálu občana je k dispozici v současnosti téměř 300 služeb, jejichž seznam nejdete na stránce e-identita.cz. A jak avizuje Ministerstvo vnitra: „Stát v současné době na digitalizaci svých služeb usilovně pracuje a do budoucna lze očekávat ještě další rozšiřování jejich nabídky.“

PODOBNÉ ČLÁNKY

NEJČTENĚJŠÍ

- Reklama -